مرکز تجاری روشا

اطلاعات پروژه روشا

مکان: ایران، تهران، فرمانیه

معمار: دژار

سال اجرا: 1394

توضیحات پروژه:

عوامل مهمی که در فروش هر چه بهتر یک مرکز تجاری موثر هستند در چهارچوب قاعده SOR تعریف شده‌اند:
Stimulus یا محرک اولیه: مشتری وارد شود یا نه؟ انتخاب این کالا را ارزیابی کند یا نه؟
Organism یا ارگانیزم: فعال شدن ارگانیزم‌ها تلاش برای شناخت محصول: آیا این شیرینی تازه است؟ آیا این رنگ برای سن من مناسب است؟دوست داشتن یا نداشتن؟
Response یا واکنش مشتری: خرید کالا، حضور بیشتر در فروشگاه، تصویری که از برند یا کالا در ذهن مشتری باقی می‌ماند و احتمال مراجعه مجدد.

در روشا ما تلاش کردیم تا یک نورپردازی منعطف داشته باشیم تا با توجه به تغییرات احتمالی چیدمان فضا، اختلالی در تجربه مشتری بوجود نیاید. استفاده از چراغ‌های ریلی ال ای دی با نمود رنگ بالا (CRI) که در بهتر و واقعی‌تر دیده شدن رنگ کالاها بسیار مهم است در دستور کار قرار گرفت. انجام محاسبات روشنایی و بررسی شدت روشنایی فضا، اطمینان لازم از لحاظ تعداد و موقعیت قرارگیری چراغ‌ها را بوجود آورد.

روشا یکی از اولین مجتمع‌های فروشگاهی Department Store ها در ایران است که با استفاده از چراغ های LED نور پردازی شده است. بیش از ۱۵۰۰ عدد از چراغ های ریلی سری Vera از محصولات Fenos که مجهز به LED هایی با شاخص نمود رنگ بالا هستند و روی ریل‌های EUTRAC آلمان نصب شده‌اند، شدت روشنایی مناسب و کافی را در این پروژه تامین می‌کنند.
نورسافرم همچنین مشاور و طراحی نورپردازی نمای این پروژه نیز بود.

محصولات بکاررفته

پروژه‌های مرتبط​

ورود to leave a comment